Bekkenklachten

Bij bekkenklachten is er sprake van pijnklachten rondom het bekkengebied, dit kan zowel bij mannen als vrouwen voorkomen. Bij zwangere vrouwen komt het regelmatig voor dat ze bekkenklachten hebben. De pijnklachten uiten zich in de lage rug en kunnen uitstralen naar de billen, de buik of de liesstreek. Wanneer men last heeft van een verstoorde bekkenbodem functie kan dit onder andere incontinentieklachten geven en problemen bij de geslachtsgemeenschap

Wat kan de oefentherapeut voor u betekenen?

Via een gesprek en een houdings- bewegingsonderzoek kan de oefentherapeut vaststellen waardoor de klachten zijn ontstaan. U krijgt van de oefentherapeut gerichte oefeningen zodat u een goede houding van heup/bekken/onderrug aangeleerd wordt. Tevens krijgt u stabiliserende oefeningen en krijgt u inzicht in uw houding en beweging in het dagelijks leven. Indien nodig worden de bekkenbodemspieren in de behandeling meegenomen om de belasting in het bekkengebied te minimaliseren. Deze oefeningen worden op u afgestemd en kunt u thuis zelfstandig uitvoeren.

Veranderen in beweging?
Ja,
laten we starten!

Bij bekkenklachten is er sprake van pijnklachten rondom het bekkengebied, dit kan zowel bij mannen als vrouwen voorkomen. Bij zwangere vrouwen komt het regelmatig voor dat ze bekkenklachten hebben. De pijnklachten uiten zich in de lage rug en kunnen uitstralen naar de billen, de buik of de liesstreek. Wanneer men last heeft van een verstoorde bekkenbodem functie kan dit onder andere incontinentieklachten geven en problemen bij de geslachtsgemeenschap

Wat kan de oefentherapeut voor u betekenen?

Via een gesprek en een houdings- bewegingsonderzoek kan de oefentherapeut vaststellen waardoor de klachten zijn ontstaan. U krijgt van de oefentherapeut gerichte oefeningen zodat u een goede houding van heup/bekken/onderrug aangeleerd wordt. Tevens krijgt u stabiliserende oefeningen en krijgt u inzicht in uw houding en beweging in het dagelijks leven. Indien nodig worden de bekkenbodemspieren in de behandeling meegenomen om de belasting in het bekkengebied te minimaliseren. Deze oefeningen worden op u afgestemd en kunt u thuis zelfstandig uitvoeren.